ХарківПрайд Марш 2019

Забезпечення свободи мирних зібрань під час проведення першого ХарківПрайд Маршу став викликом і для організаторів/ок, і для правоохоронців.

Кілька груп контрзібрань, велика кількість учасників/ць та постійні ризики нападів - це той контекст, у якому необхідно було планувати охорону публічного порядку на цьому заході. Про те, як було реалізовано позитивний обов'язок захисту зібрань та фасилітації цієї свободи владою, читач/ка дізнається у цьому звіті.

Звіт є результатом масштабного моніторингу, який був здійснений групою громадського спостереження "ОЗОН", спираючись на українське законодавство та кращі практики, детально викладені у "Керівних принципах зі свободи мирних зібрань" та керівництві "Права людини та забезпечення правопорядку на публічних зібраннях" БДІПЛ/ОБСЄ.

15 вересня 2019 року спостереження на ХарківПрайд Марші здійснювали 4 групи моніторів/ок по всьому маршруту зібрання та контрзібрань. У координації та проведенні спостереження взяли участь 15 спостерігачів та спостерігачок.

Зважаючи на попередньо анонсовані контрзібрання, для проведення аналізу було важливим, яким чином буде відбуватися охорона публічного порядку та забезпечення можливості для них провести свої заходи.

Окремо варто зауважити і те, що передувала проведенню ХарківПрайд Маршу й ініціатива харківського міського голови заборонити проведення заходу у місті, зважаючи на ризики порушення громадського порядку. Такий контекст лише підсилив актуальність проведення моніторингу дій поліції на марші.


Матеріалом для написання цього звіту стали безпосередні результати спостереження, фото та відео з моніторингу, результати моніторингу соціальних мереж. У цьому першому виданні відсутні результати відповідей на запити на доступ до публічної інформації, якими буде доповнене друге оновлене видання згодом.